باب سوم : چگونگی انجام بهترین نوع آمیزش
برای تشدید میل جنسی زن عوامل مختلفی وجود دارد که به چند مورد آن اشاره میکنیم:
1- ارضای عاطفی
میل جنسی زن ارتباط با برانگیختگی عاطفی او دارد اگر زن از نظر عاطفی ارضا نشود و قبلاً از سوی شوهر بی توجهی و بی محبتی دیده باشد، جسمانی و تلاشهای مرد به منظور تحریک جنسی همسرش نه تنها برای زن خوشایند نخواهد بود بلکه عملاً موجب ناراحتی بیشتر او خواهد گشت. قلب زن باید از محبت و توجه سیر باشد تا بدنش تشنه بدن شما بشود.
2- لمس نقاط تحریک زن
نقاط تحریک زن که لمس آن سبب آمادگی و تحریک فیزیکی زن میشود چند چیز است:
الف) لمس آرام پستانها
ب) لمس کلیتوریس زن
یکی از مسائل قابل توجه در امر آمیزش این است که ممکن است دخول به تنهایی باعث ارضای جنسی زن نشود در سیستم تناسلی زنان بخشی وجود دارد به نام کلیتوریس این بخش مملو از گیرنده های حسی و بسیار حساس به لمس است کلیتوریس در بالاترین بخش دستگاه تناسلی خارجی زنان قرار گرفته و بیشترین نقش را در ارضای جنسی زن دارد باید آمیزش به صورتی باشد که علاوه بر انجام دخول، کلیتوریس نیز تحریک گردد برای این امر بهترین روش نزدیکی حالت خوابیده است.
ج) لمس سطح داخلی ران و لبهای مهبل، بوسه، مکیدن زبان زن و لمس موهای همسر (117)
نکته قابل توجه این است که میل جنسی را میتوان به دو قسمت تقسیم کرد
یکی میل به تماس بدنی مثل لمس و بوسیدن
دیگری میل رابطه جنسی: یعنی تخلیه کشش جنسی
در دختران ابتدا میل به تماس بدنی بیشتر است تا میل به تماس اعضای تناسلی بنابراین، از نوازش، بوسه و در آغوش گرفتن بیشتر احساس لذت میکنند.
3- نخستین نزدیکی
نخستین نزدیکی در موفق بودن آمیزشهای بعدی بسیار موثر است و اگر در اولین نزدیکی موفق نباشید خاطره ای ناگوار در ذهن نو عروس باقی خواهد ماند بنابراین دامادها باید توجه داشته باشند که اولین آمیزش را با کمال دقت و ملایمت، محبت و شرایط لازم دیگر انجام دهند حتی در شب زفاف برای پاره شدن پرده بکارت نه تنها نباید به زور متوسل شد، بلکه باید همراه با معاشقه و نوازش باشد تا عروس تمایل پیدا کند وگرنه آثار نامطلوبی خواهد داشت.
بنابراین اگر حجب و حیای عروس یا هر علت ناشناخته دیگر مانع از آن باشد که به میل شوهر تسلیم شود بهتر است زفاف را یک شب یا حتی شبها متعدد به عقب بیندازد تا عروس به تماس جسمانی خو بگیرد و به ارتباط جنسی راغب شود.
آداب آمیزش
- مستحب است وضو داشته باشید
- در مکان پوشیده ای آمیزش انجام گیرد.
- مرد پیش از آمیزش و پس از آن ادرار کند.(118)
- آمیزش در شبهای دوشنبه سه شنبه پنج شنبه و جمعه باشد زمانی که زن میل به آمیزش باشد.
- هنگام نزدیکی با پارچه یا رو اندازی خود و همسرتان را بپوشانید
- رابطه جنسی باید همراه با آرامش فکری و آسودگی خاطر باشد زیرا ناراحتی فکری و هراس تمتع کامل را ناممکن میسازد.
- آمیزش باید در محلی مناسب به دور از چشم دیگران صورت گیرد.
- از نظر روان شناسی بهتر است هنگام آمیزش طرفین لباس بر تن داشته باشند و در آوردن لباس از تن زن به وسیله مرد میتواند علاقه مرد به زن را ثابت کند و از طرفی از لذت جنسی و روحی بالایی بهرهمند گردد.(119)
- در آغاز بسم الله بگویید.
در روایت آمده است هرگاه همسران میخواهند با هم همبستر شوند «بسم الله الرحمن الرحیم» بگویند مراقب باشند در آن هنگام احتمال انعقاد نطفه برای فرزند آینده وجود دارد از هر گونه گناه دور باشند حتی فکر گناه نکنند تا به اصطلاح شیطان در نطفه انان شریک نگردد حضرت علی(ع) در این باره میفرماید: هر گاه کسی قصد هم بستری دارد بگوید: بسم الله و بالله الهم جنبنی الشیطان ما رزقتنی: به نام خدا و برای خدا خدایا دور ساز شیطان را از آنچه به من روزی میدهی.(120)
بنابراین آنا که در این هنگام فیلمهای مستهجن تماشا میکنند و یا موسیقی حرام گوش میکنند قطعاً شیطان در نطفه آنها شرکت میکند و اگر فرزندشان منحرف شد، باید خود را ملامت کنند.
مکان آمیزش
همان طور که زمان آمیزش را مردان تعیین میکنند و حق تقدم با آنان است مکان آمیزش با زنان است و از نظر روان شناسی بهتر است که هر جا زن خوابید مرد بیشتر همان جا بخوابد.
زمان آمیزش
زمان آمیزش از اهمیت خاصی برخوردار است معمولاً زنان بر اساس شرم و حیا بهترین زمان آمیزش را تاریکی شب یا محل تاریک میدانند و لذت بیشتر را در آرامش شب و تاریکی و به دور از هر گونه سر و صدا میدانند بهترین زمان جهت آمیزش معمولاً پس از یک خواب و از نیمه های شب میباشد و پس از آمیزش اگر طرفین به اوج لذت جنسی رسیده باشند خواب رضایت بخشی خواهند داشت آمیزش باید به گونه ای باشد که طرفین در طی زمان آمیزش از لذت کافی بهرهمند شوند.
نکته:
معمولاً پس از نزدیکی تمایل زن به مرد بیشتر است از تمایل مرد به زن مرد باید خود را موظف بداند که به وسیله عشق بازی پس از آمیزش جوابگوی مناسبی برای امیال همسرش باشد چنان رفتار کند که زن فکر نکند شوهرش فقط او را برای بر طرف کردن میل جنسی خود میخواهد.
آداب و ادعیه شب زفاف
در حدیث صحیح از امام باقر(ع) منقول است که چون عروس را به نزد تو بیاورند بگو که پیش از آن، وضو بسازد و تو هم وضو بساز و دو رکعت نماز بخوان و بگو که او نیز امر کنند که دو رکعت نماز بگذارد پس حمد الهی بگو و صلوات بر محمد و آل محمد بفرست پس دعا کن و امر کن که آن زنان را که با او آمدهاند امین بگویند و این دعا را بخوان: الهم ارزقنی الفها ودها و راها و ارضنی بها و اجمع بیننا بأحسنِ إجتماعٍ و انس ائتلاف فذلک تحب الحلال و تکره الحراَم بعد از آن فرمود که: بدان الفت از جانب خداست و دشمنی از آن شیطان است و میخواهد که آنچه را که خدا حلال گردانیده مکروه طبع مردم گرداند.
در حدیث حسن از امام صادق(ع) منقول است که چون در شب زفاف به نزد عروس بروی، موی پیشانیاش را بگیر و رو به قبله بگو: اللهم بامانتکَ أخذتها و بکلماتکَ إستحللتها فإن قضیت لی منها ولدا فاجعل مبارکا تقیا من شیعه آل محمدٍ، و لا تجعل للشیطان فیه شرکاً و لا نصیباً
و در حدیث معتبر دیگر از آن حضرت منقول است بر بالای پیشانیاش بگذار و بگو: الهم علی کتابکَ تزوجتها وحی امانتک أخذتها و بکلماتکَ اساعتُ فرجها فان قضیتَ لی فی رحمها شیئا فاجعله سویاً و لا تجعلهُ شرکَ شیطان؛ روای پرسید: فرزند چگونه شریک شیطان میشود؟ فرمود که اگر در وقت جماع نام خدا را ببرند شیطان دور میشود و اگر نبرند ذکر خود را با ذکر آن شخص اخل میکند پس جماع از هر دو میباشد و نطفه یکی است. پرسید که به چه چیز میتوان دانست که شیطان در کسی شریک شده است؟ فرمود که هر که ما را دوست دارد شیطان در او شریک نشده است و هر که دشمن ماست شیطان او را شریک شده است.
خلاصه آنچه باید پیش از آمیزش رعایت شود:
1- چیرگی شهوت 2- انتخاب زمان مناسب 3- مکان پوشیده باشد 4- خواندن دعا 5- آرامش
خلاصه آنچه به هنگام آمیزش باید رعایت شود:
1- بازی کردن با یکدیگر 2- پرهیز از شتاب 3- خودداری از سخن گفتن 4- وضو برای بازگشتن 5- غسل پس از احتلام
خلاصه آنچه پس از آمیزش باید رعایت شود:
1- خالی کردن مثانه و ادرار کردن 2- شستن شرمگاه 3- غسل 4- خوردن عسل
نکته :
کسانی که دچار سستی و ضعف ناتوانی جنسی هستند باید از خوردن غذاهایی که طبیعت سرد دارند اجتناب کنید از خوردن زیاد نمک طعام که شهوت را کم میکند اجتناب نمایند.
پی نوشت ها:
1. وسائل الشیعه، ج.2، ص139
2. .وسائل الشیعه، ج20، ص 115
3. وسائل الشیعه،ج 20، ص 136
4. . مکارم الاخلاق، علامه طبرسی، ص 212
5. وسائل الشیعه، ج20، ص 255
6. الرساله الذهبیه، ص65
7. همان آدرس قبلی
8. وسائل الشیعه، ج 20، ص252
9. .مستدرک الوسائل، ج14، ص 308
10. .وسائل الشیعه، ج20،ص252
11. .وسائل الشیعه، ج20، ص133
12. . وسائل الشیعه ج20، ص133
13. . وسائل الشیعه، ج20،ص 123
14. .وسائل الشیعه، ج20، ص121
15. . وسائل الشیعه، ج20، ص124
16. . مستدرک الوسائل، ج14، ص308
17. وسائل الشیعه، ج20، ص143
18. وسائل الشیعه، ج20، ص 143
19. وسائل الشیعه، ج20، ص129
20. همان
21. وسائل الشیعه، ج 20، ص 137
22. تحکیم خانواده ص 318
23. مستدرک الوسائل، ج14، ص151
24. وسائل الشیعه، ج20، ص179
25. مستدرک الوسائل، ج14، ص154
26. وسائل الشیعه، ج20، ص109
27. وسائل الشیعه، ج20،ص151
28. همان، ص164
29. وسائل الشیعه، ج20، ص176
30. وسائل الشیعه، ج20، ص31
31. وسائل الشیعه، ج20، ص158
32. وسائل الشیعه،ج20، ص159
33. وسائل الشیعه، ج20، ص172
34. مکارم الاخلاق، ص216
35. مکارم الاخلاق، ص250
36. مستدرک الوسائل، ج14، ص250
37. مستدرک الوسائل، ج14، ص246
38. مکارم الاخلاق، ص215
39. بحار الانوار، ج103، ص251
40. بحار الانوار، ج103، ص251
41. بحار الانوار، ج103، ص215
42. مستدرک الوسائل، ج 14، ص242
43. وسائل الشیعه، ج20، ص222
44. وسائل الشیعه، ج20، ص167
45. وسائل الشیعه، ج20، ص239
46. مستدرک الوسائل، ج14، ص166
47. وسائل الشیعه، ج20، ص134
48. وسائل الشیعه، ج20، ص147
49. وسائل الشیعه، ج2، ص82
50. وسائل الشیعه، ج2، ص82
51. مستدرک الوسائل، ج14، ص296
52. وسائل الشیعه، ج2، ص139
53. وسائل الشیعه، ج2، ص140
54. وسائل الشیعه، ج2، ص142
55. وسائل الشیعه، ج2، ص140
56. وسائل الشیعه، ج20، ص30
57. وسائل الشیعه، ج20، ص161
58. وسائل الشیعه، ج20، ص161
59. وسائل الشیعه، ج20، ص160
60. مکارم الاخلاق، ص201
61. سفینه البحار، ج2، ص511
62. ارشاد القلوب، ج1، ص193
63. وسائل الشیعه، ج20، ص109
64. وسائل الشیعه، ج20، ص154
65. وسائل الشیعه، ج20، ص153
66. وسائل الشیعه، ج20، ص185
67. وسائل الشیعه، ج20، ص237
68. وسائل الشیعه، ج104، ص39
69. وسائل الشیعه، ج104، ص193
70. اصول کافی، ج5، ص494
71. اصول کافی، ج5، ص275
72. وسائل الشیعه، ج20، ص198
73. وسائل الشیعه، ج20، ص198
74. وسائل الشیعه، ج20، ص273
75. کیمیای محبت، ص193
76. سوره بقره، آیه 222
77. همان، آیه 223
78. وسائل الشیعه، ج20، ص191
79. بحار الانوار، ج77، ص284
80. سوره نور، آیه 33
81. سوره نو، آیه 31
82. سوره نور، آیه 32
83. آل عمران، آیه 14
84. سوره نساء، آیه 129
85. وسائل الشیعه، ج20، ص135
86. مستدرک الوسائل، ج14، ص221
87. وسائل الشیعه، ج20، ص118
88. وسائل الشیعه، ج20، ص118
89. وسائل الشیعه، ج20، ص118
90. مستدرک الوسائل، ج14، ص305
91. مستدرک الوسائل، ج14، ص197
92. مستدرک الوسائل، ج14، ص197
93. مستدرک الوسائل، ج14، ص197
94. مستدرک الوسائل، 14، ص199
95. مستدرک الوسائل، ج14، ص218
96. وسائل الشیعه، ج20، ص255-251
97. همان
98. همان
99. علل الشرایع ج 2 باب نکاح 289 ح 1 الی 6 ص 641- 651
100. همان ح 6 ص 651 الی 650
101. ازدواج مکتب انسان سازی، ج2، ص209
102. تفسیر نمونه، ج2، ص138
103. ازدواج مکتب انسان سازی، ج2، ص170
104. بهداشت اسلامی، ج1، ص224
105. تفسیر نمونه ج 2 ص 138
106. وسائل الشیعه، ج14، ص107
107. فلسفی، جوان، ج2، ص299
108. هانا استون، پاسخ به مسئله جنسی زناشویی با ترجمه دکتر طراز الله اخوان، ص298
109. ازدواج مکتب انسان سازی، ص193
110. ملا محسن فیض کاشانی، حجه البیضاء،ج3، ص110
111. خصال، ص637- وسائل الشیعه، ج20، ص118
112. وسائل الشیعه، ج14، ص82
113. بهداشت ازدواج از نظر اسلام ص 133
114. وسائل الشیعه، ج14، ص10
115. همان، ص138
116. مستدرک، ج2، ص554
117. ازدواج مکتب انسان سازی، دکتر پاک نژاد، ج2، ص106
118. عروه الوثقی، م10و11و18و20
119. دکتر محمد نامدار، زناشویی موفق، ص38
120. وسائل الشیعه، ج20، ص136
منابع :
1. قرآن کریم
2. مکارم شیرازی ، ناصر، تفسیر نمونه ، تهران ،دارالکتب الاسلامیه ،چاپ سی هفتم ، 1382 .
3. شیخ صدوق ، الخصال ، 2 جلدی، نشر موسسه النشر الاسلامی التابعه الجماعه مدرسین به قم المشرفه، 1416 ه ق . 5 شهریور 1362 .
4. نوری طبرسی ، حاج میرزا حسین ، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، تحقیق : موسسه آل البیت علیهم السلام ، الاحیاء التراث ، 1408 ه ق ،
5. محمدی ری شهری ، محمد ، تحکیم خانواده ، ترجمه حمید رضا شیخی، قم ، دارالحدیث ، چاپ سوم ، 1390.
6. شیخ صدوق، علل الشرایع ، ترجمه و تحقیق محمد جواد ذهنی ، تهران ، مؤمنین ، 1386 .
7. حر عاملی، محمد بن حسن بن علی بن محمد ،وسائل الشیعه ، قم ، هادی ، 1420.
8. جمعی از نویسندگان حوزه علمیه خواهران، ریحانه بهشتی، قم ، 1382
نظرات شما عزیزان: